tavuk baget haşlama


Düdüklüde tavuk baget haşlama tarifimi marketten aldığım bir paket bagetle yaptım. Ambalajında 7 tane baget vardı ve üzerinde bir 1100 gr yazıyordu. Yani, haşladığım baget bir kilodan biraz fazlaydı. Bagetleri bol su ile yıkadım ve süzdüm. Eski model contalı kalsik düdüklü tencereye bagetleri koydum, üzerine 1.5 tatlı kaşığı tuz serptim. Bagetleri çabuk pişireyim diye, ketılda su kaynatım, bagetlerin üzerini kaplayacak miktarda düdüklüye döktüm. Düdüklüyü orta ateşin üzerine koydum ve bagetleri orta ateşte 12 dakikada pişirdim.


Tavuk baget haşlama malzemesi:


  • bir kilo tavuk baget
  • yeter miktarda sıcak su
  • 1.5 tatlı kaşığı tuz

Bagetleri düdüklüde nasıl haşladım:

  1. bagetleri yıkadım, düdüklüye koydum
  2. üzerine tuz serptim
  3. üzerini kaplayacak miktarda sıcak su koydum
  4. ocağı orta ateşe ayarladım
  5. düdüklünün kapağını kapattım
  6. ilk düdük sesinden sonra
  7. saate baktım kafama not ettim
  8. orta ateşte bagetleri 12 dakika pişirdim
  9. düdüklüyü ocaktan aldım
  10. çeşme suyu ile soğuttum
  11. ve bagetleri içinden aldım.
ne kadar kolaylık değil mi?

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır