hindistan cevizi yağı nasıl yapılır


Evde hindistan cevizi yağı nasıl yapılır veya çıkarılır; çıkarılan yağ, yabancı maddelerden nasıl arındırılır? Çok basit; Hindistan cevizi alınır, içi çıkarılır ve beyaz etli kısım rendelenir. Rendelenen Hindistan cevizi sebze doğrayıcıya konur. Üzerini kapatacak miktarda kaynamaya yakın ısıtılmış su konur. Doğrayıcı aralıklı olarak son sürat çalıştırılır. Doğrayıcının haznesindeki su un ufak olunca doğrayıcı durdurulur.

Bir kabın üzerine pamuklu süzme bezi konur. Bezin içine doğrayıcının içindeki sıvı konur. Bez kapatılır ve güç kullanılarak sıkılır. Bezin içinde kalan Hindistan cevizi posası atılır. Çıkan sıvı Hindistan cevizi'nin meşhur sütüdür. Bu süt kaseye konur ve buzdolabına kaldırılır. Bir gece bekleyen süt 3 kısıma bölünerek ayrışır. En üstte Hindistan cevizi yağı, ortada su ve en altta ise tortu kalır.

hindistan cevizi

doğarayıcıda hindistan cevizi

buzdolabında ayrışmış hindistan cevizi sütü

Kasenin üzerinde donmuş plaka saf Hindistan cevizi yağıdır. Bu plaka çıkarılır ve gerektiği yerde kullanılır. Kasenin içinde kalan iki katman karıştırılır ve yağsız Hindistsn sütü elde edilir. Bu süt tatlandırılarak içilebildiği gibi yemek ve pasta yapımında kullanılabilir. Hindistan cevizi yağı evde bu tarifle kolaylıkla çıkarılır.

Hindistan cevizi yağı'nın arıtılması:
Hindistan cevizi sütünden elde edilen yağ, kadınlar tarafından makyaj malzemesi olarak kullanılıyor. Hindistan cevizi sütünden elde edilen yağ, krem olarak kullanılması için saflaştırılmasaı gerekir. Ham yağ içinde tortu ve fazlasıyle su bulunmaktadır. Hindistan cevizi yağının yabancı maddelerden arıtılmasını şöyle yapıtım: Plastik bir huni üzerine 1 cm. kalınlığında pamuk yaydım.

arıtılmış hindistan cevizi yağıbir cevizden 10 gr. saf yağ çıkıyor
Ardından huniyi uzun bir bardak içine oturttum. Donmuş yağı pamuk üzerine koydum. Fırını 75°C derece ısıttıktan sonra söndürdüm. Huniyi fırının içine koydum ve yağın eriyip süzülmesini bekledim. Süzülen yağı yayvan bir kaba koydum, donmasını bekledim. Donan yağın üzerindeki saf yağı aldım resimdeki kaba aktardım, hepsi bu kadar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır