zeytinyağlı kabak bastı


Tencerede zeytinyağlı kabak bastı yemeği tarifi, nasıl yapılır ve malzemesi: Kabak bastı veya kabak dizme yemeği; bal kabağını saymazsak eğer, her çeşit kabaktan yapılır. Girit kabağı, sakız kabağı ve yeşil köy kabağı gibi kabak çeşitleri kabak bastı yapımına uygundur. Kabak bastı yapılacak kabak, uzunlamasına kesilerek dilimlenir. İstenirse çekirdek yuvası çıkarılır ve atılır. Dilimlenmiş kabak tencereye aynen taze fasulye dizmesi gibi dizilir. Üzerine doğranmış soğan, sarımsak, domates konur, baharat tuz serpilir ve zeytinyağı gezdirilir. Hazırlanan kabak bastının üzerine porselen tabak kapatılır ve kendi suyu ile pişirilir.

Zeytinyağlı kabak bastı yemeğini nasıl yaptım: Bu yemeği yapmak için fazla uğraşmadım. 1 kilo sakız kabağı aldım. Uçlarını kestim, kabakları ortadan uzunlamasına dörde böldüm, bir santim kalınlıkta doğradım ve tencereye koydum. Üzerine bir iri soğanı ve üç diş sarımsağı yemeklik doğradım. İki iri domatesi rendeledim. Yeter miktarda karabiber, pul biber, kimyon ve tuz serptim. Peşinden malzemeleri karıştırdım ve ardından 1 çay bardağı zeytinyağı ilave ettim. Tencereyi ocağın üzerine aldım ve kısık ateşte kabaklar yumuşayıncaya kadar pişirdim. En son üzerine (dereotu yoktu) maydanoz serptim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır