yoğurtlu buğday çorbası


Yoğurtlu yeşil mercimekli, naneli buğday çorbası süzme yoğurt veya normal yoğurt ile yapılır. Süzme yoğurtla yapılan buğday çorbası, daha da lezzetli olur. Yoğurtlu buğday çorbası yapımında haşlanmış nohut ile haşlanmış yeşil mercimek birlikte kullanılabilir. Bu çorbayı yaparken, yeşil mercimeğin haşlama suyunu çorbada kullanmak akıllıca bir yoldur. Mercimeğin haşlama suyu kara diye lavaboya dökülürse, mercimeğin demir vitamini de dökülmüş olur. Bu yolu tercih etmedim ve çorbayı mercimeği haşlama suyu ile birlikte kullandım. Bu tarifle yapacağınız çorba 6 kişiye yeter.

Yoğurtlu buğday çorbasını nasıl yaptım: Tencereye 1 çay bardağı aşurelik buğday, 4 su bardağı su koydum ve kısıkta 45 dakika haşladım. Ardından ocağı söndürdüm ve buğdayı 1 saat dinlendirdim. Başka bir tencereye 1 çay bardağı yeşil mercimek, 3 su bardağı su koydum, kısıkta 25 dakika haşladım ve suyunu dökmedim. Bir kaseye 1 yemek kaşığı tepelice un, 1 su bardağı yoğurt koydum pürüzsüz bir şekilde karıştırdım, sos yaptım. Buğdayı 1 saat beklettikten sonra, üzerine yeşil mercimeği haşlama suyu ile birlikte koydum ve kaynattım. Tencereden su aldım ve sosu incelttim tencereye ilave ettim. Tencereyi 5 dakika kaynattıktan sonra ocaktan aldım. Tavada tereyağında kuru naneyi kavurdum tencereye ilave ettim. En son çorbanın tuzunu ayarladım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır