sebzeli kırmızı mercimek çorbası


5 Kişilik sebzeli kırmızı mercimek çorbası tarifi; bu çorbanın yapımında sebze olarak soğan, havuç ve patates kullandım. Yaptığım çorbayı salça, karabiber, pul biber, tuz ve limon suyu ile tatlandırdım. Bütün malzemeleri 5 çorba kaşığı zeytinyağı ile kavurdum. Toplam 20 dakikada, ocak üzerinde (kısık ateşte) çorbayı pişirdim. Çorba piştikten sonra el blenderi kullandım, tencereyi bir taşım kaynattım ve ocaktan aldım. Sonuçta enfes tat ve lezzette 5 kişiye yetecek miktarda, sebzeli kırmızı mercimek çorbasını hazırlamış oldum. Tarifi deneyecek olanlara afiyet olsun.

Sebzeli kırmızı mercimek çorbası'nı nasıl yaptım: Tencereye zeytinyağını koydum ve ısıttım. Üzerine sıra ile bir orta boy yemeklik doğranmış soğan, bir tatlı kaşığı domates salçası, 100 gr. rendelenmiş havuç, 100 gr. rendelenmiş patates ilave ettim ve kavurdum. Peşinden 1 çay bardağı yıkanmış kırmızı mercimek, 4 su bardağı sıcak su, yeter miktarda karabiber, pul biber ilave ettim ve karıştırdım. Tencereyi yüksek ısıda bir defa fokur  fokur kaynattım. Ardından ocağı iyice kıstım ve tencere kapağını aralıklı kapattım. Kısık ateşte çorbayı 20 dakika pişirdim. El blenderinden geçirdim, bir taşım kaynattım, tuz ve limon suyu ile ekşiliğini ayarladım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır