yoğurt mayası nereden bulunur?


Yoğurt mayası nereden bulunur? Tatlı ev yoğurdu nasıl yapılır: Tatlı yoğurt yapamamak, evde yoğurt yapanların önemli bir sorunudur. Tatlı yoğurt dediğimde şeker tadında yoğurttan söz etmiyorum. Damak tadıma göre tatlı yoğurt, yoğurt ekşiliğinin belli olmamasıdır. Yoğurdu yediğinizde damağınızda önce yoğurdun tatlılı, daha sonrasında hafif ekşi tadın hissedilmesidir. Bu tatda ki yoğurdu nohuttan elde ettiğim maya ile uzun zamandır evde yapıyorum. Nohut mayası uzun zaman kullanılırsa; nedendir bilinmez, maya yoğurt kabının kenarlarında pembe bakteri üretmeye başlıyor. Bu pembelik yoğurdu kullanılmaz hale getiriyor ve yoğurt çöpe gidiyor. Nohut mayasının da, tatlı yoğurt yapımına bir çözüm olmadığını gördüm ve bu yöntemi bıraktım.

Çevremde yoğurt yapan herkese aynı soruyu sorar ve cevaplarını not ederim. Soru şu: Evde mayaladığın yoğurt ekşidiği zaman, yeni mayayı nerden bulursun? Sorunun cevabı çoğunlukla komşudan veya marketten yoğurt almak olur. Kimileri de ekşi yoğurdun içine şeker tuz ilave eder, sütü öyle mayalarım der. Soru sormayı şimdilerde bıraktım. Çünkü; sorumun cevabını Van'lı bir kardeşimden öğrendim, uyguladım, doğru olduğunu gördüm ve şimdi sizlerle paylaşıyorum.

Evde mayaladığın yoğurt ekşidiği zaman, yeni mayayı nerden bulursun? Soruma Van'lı kardeşin cevabı: Bizim evde yoğurt ekşimez, aynı mayayı bir yıl kullanırız. Nisan ayı geldiğinde Nisan yağmurunu biriktirir yeni maya yaparız dedi. Bir iki gün sonra, geçen yılın nisan yağmurundan elde ettiği mayadan mayaladığı, bir kavanoz yoğurdu hediye etti ve tembihledi. Bir, bu yoğurda sahip çık bozma dedi. İki, bu yoğurttan yoğurdu mayala ve yoğurdu yemeye başlamadan önce bir küçük kavanoz mayalık ayır, kapat ve gelecek yoğurt yapımına kadar buzdolabında sakla dedi.

Sonuç: Nisan yağmuru ile yoğurt mayası yapmak ayrı bir konu, bundan söz etmeyeceğim. Bütün mesele; ben dahil büyük çoğunluk, yoğurt mayalarken önceki kullandığımız bitmek üzere olan yoğurttan maya alıyoruz. Bu doğru olmayan yöntem sayesinde bir süre sonra yoğurt ekşimeye başlıyor ve doğal olarak bizler de tatlı maya arıyoruz.Van'lı kardeşin sözünü not ederseniz yoğurdunuz her daim tatlı olur.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır