25 dakikada donmuş patlıcan yemeği


25 dakikada donmuş patlıcan yemeği nasıl yapılır? Yazdan derindonurucuya koyduğum alacalı patlıcanla etsiz patlıcan yemeği yaptım. Taze patlıcanı derin dondurucuda dondurmak için, çok uğraşmıştım ve bir türlü başaramamıştım. Bu sefer ki denememde başarılı oldum ve şahane patlıcan yemeğimi yaptım. Patlıcanın kızartılmışı dondurulabiliyor, tazesi ise çok zor. Patlıcan şoklanarak dondurucuya koyulmuyor. İşlem yapmadan konulan patlıcan da bir işe yaramıyor. Bu sefer patlıcanı vakumlu torba ile sakladım ve başarılı oldum.

Donmuş patlıcan yemeğini nasıl yaptım: 6 kaşık zeytinyağ içinde sıra ile 1 soğanı, 1 iri diş sarımsağı, 2 sivri biberi, 1 çay kaşığı salçayı ve 100 gr. rendelenmiş domatesi kavurdum. Üzerine 2 su bardağı sıcak su ve 1/2 kg. donmuş patlıcanı ilave ettim. Tencereyi kapattım ve orta ateşte patlıcanın çözülmesini bekledim. Patlıcan çözüldükten sonra; birer çay kaşığı silme doldurduğum karabiber, pul biber ve kimyonu ilave ettim. Ardından normal doldurduğum 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim ve karıştırdım. Tencereyi fokurdattım, kapadım ve ateşi iyice kıstım. Tam 25 dakika bitiminde ocağı söndürdüm.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır