taze börülce salatası


Taze yeşil börülce salatası, en güzel ince İzmir börülcesiyle yapılır. İstenilen miktarda taze börülce ayıklanır, bol su içinde yumuşayıncaya kadar haşlanır ve süzülür. Börülcenin ayıklanması kolay, bu işi makasla yaparım. Avucuma yeter sayıda taze börülceyi alır ve her iki ucunu makasla keserim. Hatta uzun börülceleri makasla birkaç parçaya bölerim. Börülce haşlama suyundan çıkardıktan sonra soğuk suda bekletilirse, renginde fazla solukluk olmaz. Salatanın sosu için domates, sarımsak, zeytinyağı, limon ve tuz kullanılır. İstenirse salata sirke ve karabiber ile de tatlandırılabilir.

Domates soslu taze yeşil börülce salatasını nasıl yaptım? 250 gr. taze börülceyi ayıkladım ve uygun irilikte doğradım. Tencereye börülceyi ve soğuk suyu koydum. Tencere kaynayınca kapağını kapadım ve kısık ateşte 30 dakika haşladım. Ardından börülceyi soğuk su içine attım ve soğuyunca kevgirle bir kaba aldım. Kaseye 2 diş dövülmüş sarımsak, bir iri domates rendesi, yarım limon suyu, 3 kaşık zeytinyağı, karabiber ve tuz koydum karıştırdım. Karıştırdığım börülce sosunu haşladığım börülcenin üzerine döktüm ve güzelce karıştırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır