soslu şalgam salatası nasıl yapılır


Soslu şalgam salatası nasıl yapılır? Şalgam bir turp çeşitidir; doğranır, rendelenir tek başına veya diğer sebzelerle birlikte salatası yapılır. Ayrıca şalgam; kırmızı pancar, mor havuçla birlikte şalgam suyu yapımında kullanılır. Çoğu insan şalgamı diğer turp çeşitleriyle karıştır. Hatta, bazı kimseler kırmızı pancarın şalgam olduğunu sanır. Alta bulunan şalgam göreselinde göründüğü gibi, şalgamın içi beyaz ve dışı ise, alacalı beyaz ve mor renktedir. Salatası yapılıp yenildiğinde, tadının o kadar keskin olmadığını farkedersiniz. İnternette şalgam salatası tariflerine bakarsanız, insanlarımız şalgam slatasını şalgamla değil, şalgam suyu ile yaptığını görürsünüz. O ondan görmüştür, o ötekisinden; yapın gitsin. Şalgamlı şehriye salatası, şalgamlı bulgur salatası, şalgamlı kuskus salatası vb. gibi.


Şalgam salatası nasıl yapılır? Sade şalgam salatası, tek başına şalgam kullanılarak yapılır ve üzerine salata sosu gezdirilerek tatlandırılır. Ya da, diğer yumrulu sebzelerle birlikte karışık salata yapımında kullanılır. Salata sosu deyince; limon suyu, zeytinyağı, karabiber ve tuz ile hazırlanan sos olduğunu bilmek gerekir. Bütün salata çeşitlerinin tatlandırılmasında kullanılan klasik salata sosudur. Standardı ise, yarım limon suyu, üç çorba kaşığı zeytinyağı, istenilen miktarda çekilmiş karabiber ve tuzdur. Şalgam salatasını nasıl yaptım: Salata ihtiyacıma yetecek miktarda şalgamı yıkadım ve kabuğunu soydum. Ardından rendeledim, renkli olsun diye birkaç dal maydanozu kıydım ve karıştırdim. Üzerine hazırladığım slata sosunu gezdirdim, hepsi bu kadar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır