uzun girit kabağı dolması kıymalı


Uzun girit kabağı dolması, kıymalı tarifi: Tombul girit kabağı olsun, uzun girit kabağı olsun pazarlarda nadir bulunur. Bulduğum zaman, tereddütsüz bu kabaklardan birini mutlaka alırım. Kısmetmiş, pazarda uzun olanına denk geldim, bir kilo adım ve etli dolmasını yaptım. Uzun girit kabağının içini çoğunlukla peynirle doldururlar. Ben öyle yapmadım, dana döş etinden çektirdiğim kıymayı kullanarak bol baharatlı iç hazırladım, doldurdum ve tencerede pişirdim. İstenirse kabak dolması fırında pişirilebilir. Ayrıca bütün dolmalarda olduğu gibi, dolma içi çiğden veya kavrularak hazırlanabilir. Kabağın uzunluğu nedeniyle tencereye sığmayacağı düşünülürse, kabak bölünerekte kullanılabilir.

Kıymalı uzun girit kabağı dolması nasıl yapılır? Bir kilo uzun girit kabağının üzeri çizilir, içleri boşaltılır ve tuzlu su içerisine konur. Ardından bir kase içerisine 150 gr. kıyma, bir tane yemeklik doğranmış soğan ve iki orta boy domates, üç diş kıyılmış sarımsak, yarımşar kaşık domates ve biber salçası, 4 kaşık sıvı yağ, istenilen ölçüde karabiber, pul biber, yeni bahar, kimyon, sumak, kuru nane, kıyılmış maydanoz, dereotu ve tuz konur yoğurulur. İç harcın tuzu karar hale getirilir. Ardından 1 çay bardağı dolusu kırık pirinç veya normal pirinç ilave edilir, yoğurulur. Hazırlanan iç, kabakların iki başında boşluk olacak şekilde doldurulur. Boşluklara domatesle kapak yapılır, tencereye yatay dizilir. Üzerine 2 bardak su, 2 kaşık sıvı yağ, az salça ve tuz ile hazırlanan sos ilave edilir. Tencere bir kez kaynadıktan sonra ocak tamamen kısılır, kapağı kapatılır ve dolma kısık ateşte 50 dakika pişirilir.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır