20 dakikada soğan yahnisi: düdüklüde nasıl yapılır


20 dakikada soğan yahnisi: düdüklüde nasıl yapılır? Soğan yahnisi nasıl yapılır? Soğan yahnisi, başta soğan olmak üzere her çeşit et ile yapılır. Sığır eti, koyun eti, koç eti, keçi eti, dana eti, hindi eti ve tavuk etiyle yapılır. Önemli olan, soğan yahnisi yapımında bir et çeşiti kullanmaktır. Soğan yahnisi tencerede ve düdüklü tencerede yapılır. Kullanacağınız etin çeşitine göre, soğan yahnisi tencerede geç pişer. Düdüklü tencerede ise, 20 dakikada soğan yahnisini yaparsınız. Soğan yahni yapımında istenilen miktarda et ve soğan kullanılabilir. Yemekte arpacık soğanı kullanmak şart değil, elinizde bulunan her çeşit soğanı kullanabilirsiniz. Et ve soğan miktarını eşit tutarsanız, yemeğiniz daha güzel olur. Soğan yahnisi yapımında dana döş eti kullandım ve yemeği düdüklü tencerede pişirdim.

Düdüklüde soğan yahnisi nasıl yaptım: Düdüklü tencereye 4 çorba kaşığı zeytinyağı ve 300 gr. orta yağlı dana kuşbaşı eti koydum ve orta ateşte kavurdum. Et rengini değiştirince üzerine 2 su (400 ml) bardağı sıcak su koydum ve düdüklüyü kapattım. Düdüklü kaynayıp buhar çıkmaya başlayınca üzerindeki ağırlığı taktım. Ardından buhar çıkmaya başlayınca saatime baktım ve düdüklüyü 15 dakika bitiminde usulüne uygun açtım. İçine bir tatlı kaşığı domates salçası ilave ettim ve yemeğin suyunda ezdim. Peşinden 300 gr. ağırlığında elma dilimi doğradığım soğanı, birer fiske karabiber ve pul biberi ilave ettim. Düdüklüyü kapadım ve 5 dakika daha yemeği pişirdikten sonra ocaktan aldım. Yemeğin tuzunu karar hale getirdim ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır