kavurma pirinç pilavı


Kavurma pirinç pilavı, kavurarak pirinç pilavı veya pirinci kavurarak pilav yapma tarifim, herkes tarafından yapımı bilinen kavurma pirinç pilavı tarifi ile ilgisi yoktur. Tarifimdeki kavurma pirinç pilavı kendime ait pirinç pilavı pişirme yöntemimdir. İcatını yaptığım bu tarife, nişastasız pirinç pilavı adını verdim. Oysa ki pirinç nişasta deposudur, nişastasını gidermek mümkün değildir. Bu tarif bir ihtiyaçtan doğmuştur ve oldukça da başarılı olmuştur. Pirinç pilavı yaparken her daim bu tarifimi kullanırm. Yemek yapamaya merakınız varsa, tarifimi dener ve sonucunu görürsünüz.

Kavurma pirinç pilavı nasıl yapılır? Bu konuya 2 veya 3 kişilik pirinç pilavı tarifi ile başlayayım. Bir su bardağı dolusu pirinçle yapılan pilav miktarı 3 kişiye yeter. Bir bardak pirinci bol su içinde yarım saat dinlendirdim. Süre bitiminde pirincin suyunu değiştirerek sekiz kez yıkadım, en son tel süzgece koydum ve suyunu süzdüm. Teflon tencereyi ocağın en büyük gözüne oturtum ve içine pirinci koydum. Ocağı orta alev ayarında yaktım ve elimdeki ağaç kaşıkla karıştıra karıştıra pirinci 10 dakika kavurdum.

Pirinci kavururken birbirine yapışabilir, sorun değil. Kaşığın tabanı ile üzerine hafif bastırarak bu topaklanmayı yok edersiniz. Pirinç tamamen kavrulduktan sonra, zaten topaklanma ve üzerindeki nişasta yok olur. Pirinç tencere içinde tane tane olunca ocağı iyice kıstım ve üzerine 4 çorba kaşığı zeytinyağı ilave ettim. Pirinç çok sıcak olduğundan, zeytinyağı ile birlikte 3-4 dakika kavurdum. Peşinden 1.5 su bardağı sıcak su ve tuz ilave ettim, tuzunu ayarladım ve tencere kapağını kapattım.

Tencereyi yüksek ısıda bir kez fokurdattıktan sonra, ocağın düğmesini kapatma yönüne döndürerek tamamen kıstım. Ocak nerdeyse kapandı kapanacak durumunda ki en kısık ayarına getirdim. Saatıma baktım ve tam 20 dakika bitiminde ocağı söndürdüm. Tencereyi açtım kaşıkla güzelce pilavı alt üst yaparak karıştırdım ve kapağı kapadım. Tencereyi 15 dakika dinlendirdim ve pilavı sofraya koydum. Burası önemli; pirinç ölçüsünü ve su ölçüsünü 200 ml. lik su bardağı ile yaptım. Pilavı 2 bardak pirinçle yaparsanız; Pirinci 20 dakika kavurduktan sonra, 8 çorba kaşığı zeytinyağı ve 2.5 su bardağı su kullanmalısınız. Pilav pişirme süresi değişmez, yine 20 dakikadır.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır