fırında tombul köfte


Fırında tombul köfte, köfte harcıyla yapılan ve misket köftelerden bir hayli iri olan soslu sulu köfte yemeğidir. Tombul köfte ceviz veya mandalina iriliğinde yapılabilir. Tombul köfte tencerede pişirilebilir, ya da tarifimde olduğu gibi fırında pişirilir. Tombul köftenin olmazsa olmazı, elma dilimi doğranmış patatestir. Patates ayrıca kızartılır ve yemekle servis edilebilir. Veya, tombul köfteyle birlikte fırında pişirilir. Kolay olanı, patateslerin köfte ile birlikte pişirilmesidir, ben de öyle pişirdim.

Fırında tombul köfteyi nasıl yaptım? Yarım kilo dana kıymanın üzerine doğradığım bir soğan,  tepelice dolu bir kaşık galeta unu, bir tutam kıyılmış maydanoz, birer çay kaşığı karabiber, kimyon, pul biber ve bir tatlı kaşığı tuz'u koydum güzelce yoğurdum. Köfteden ceviz iriliğinde köfteler yuvarladım. İki patatesi dilimledim, tavada az yağ ile önce patatesleri, sonra köfteleri hafif kızarttım.

Ardından, köfteleri borcam tepsiye koydum, üzerine rendelediğim iki domatesi serpiştirdim ve patatesleri dizdim. Bir kaşık domates salçasını az tuz ve 3 su bardağı su ile ezdim, sos hazırladım. Bu sosu borcam tepsiye, iki kaşık zeytinyağı ile birlikte ilave etim. Tepsiyi alüminyum folyo ile kapattım ve  200°C derece‘ye ısıtılmış fırına sürdüm. 50 dakika pişirdikten sonra folyoyu aldım ve üzerini 10 dakika kızarttıktan sonra fırından aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır