düdüklüde sade bezelye yemeği


Düdüklüde (sade etsiz) taze bezelye yemeği: Düdüklüde taze bezelye yemeği çok çabuk pişer. Bir kilo kabuklu bezelye alıp iç yaptığınızda, en fazla yarım kilo iç bezelye çıkar. Bu bezelyeyi tencerede yemeğini yapmak isteseniz, ağır ateşte pişmesi bir saatı bulur. Düdüklü tencere, bezelye yemeği pişirme açısından; hazır biçilmiş kaftan, çoğu zaman bezelye yemeğimi düdüklüde 5 dakikada yaparım. Ayrıca, bezelye içerisine havuç, patates ilave ettiğimde sorun yaşamam. Hepsi bir anda pişer ve şekilleri bozulmaz. Yemeğime domates kullanmadım, salçalı yaptım.

Düdüklüde zeytinyağlı sade bezelye yemeğimi nasıl yaptım: Düdüklüde altı kaşık zeytinyağı içinde, doğradığım bir soğanı ve bir diş sarımsağı kavurdum. Ardından bir tatlı kaşığı domates salçası ilave ettim, kavurdum. Üzerine bezelye, 2 su bardağı sıcak su, birer çay kaşığı dolusu karabiber, kimyon ve bir tatlı kaşığı tuz ilave ettim, karıştırdım. Eski model, lastikli düdüklümün kapağını kapattım. Buhar çıkmaya başlayınca tepesindeki ağırlığı taktım. Fışlayınca saat'a baktım ve 5 dakika bitiminde ocağı söndürdüm. Düdüklüm bu yemeği ocağın büyük gözü üzerinde, ocağın yarım alev ayarında yaptı ve şahanede oldu.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır