çiğden taze fasulye yemeği


çiğden taze fasulye yemeği: Günümüzde organik sebze ve meyvelerin tüketimi sağlığımız açısından çok önemlidir. Geçenlerde, doğal ortamında yetişen taze fasulye (malzemelerini çiğden kullanarak) yemeğini yaptım. Ne lezzet anlatamam, aralarında kılçıklı olanlarıda vardı ya, fazla rahatsız etmedi. Mübarek sanki doğal güzellik kremi, saçlarımı gürleştirdi gözlerimi pırıl pırıl yaptı desem (inanmamış olsanız dahi) doğruyu söylemiş olurum. Evde kimse olmadığından bir kilo fasulyeyi iki günde ancak tüketebildim. Taze fasulyeyi bahçeden henüz topluyorlarken aldım. Vakit kaybetmeden ayıkladım, bıçak kullanmadan elle doğradım ve hiç su kullanmadan da tencerede yaptım. Çoğu zaman taze fasulye yemeğini böyle yaparım ve fazlasıyle lezzetli olur. Biraz geç pişer ama, beklemesine değer.

Çiğden taze fasulye yemeği nasıl yapılır? Bir iri soğan yemeklik doğranır. Üç orta boy domates soyulur ve irice kuşbaşı doğranır. İki diş sarımsak soyulur ve kıyılır. Bir kilo şeker ayşe fasulyesi ayıklanır, yıkanır, uygun irilikte doğranır ve üzerine bir tatlı kaşığı tuz atılır karıştırılır. Ardından tencereye konur. Üzerine sıra ile soğan, domates ve sarımsak yayılır. Altı kaşık zeytinyağı gezdirilir ve tencerenin kapağı kapatılır. Ocak yakılır ve en kısık ateşe (sanki pilav pişirir gibi) ayarlanır. 1.5 saat süre bitiminde ocaktan alınır ve sofrada tadı çıkarılır. Malzemelerin doğranması, seçimi, miktarı, karıştırılması gibi seçenekler size kalmış. İstediğiniz şekilde yemeğinizi yapabilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır