karamelize soğanlı pilav


Karamelize soğanlı pilav, sevdiğim pilav çeşitlerinden biri, sizlerle paylaşmak istedim. Aynı zamanda bu tarifle birlikte, pilav yapımında sorun yaşayanlar için; pilav yaparken uyguladığım yöntemleride paylaşırım. Pirinç pilavı yaparken pirinci ılık su içinde yarım saat bekletir, altı defa su ile yıkar süzerim. 150 gr. pirinç için; 300 gr. kaynar su, 40 gr. zeytinyağı ve 3 gr. tuz kullanırım. Verdiğim bu malzeme miktarlarını terazi yerine bardak ve kaşıkla ölçebilirsiniz. Bir su bardağı dolusu pirinç 150 gr. ağırlıktadır. Burda dikkat edilmesi gereken bardak normal su bardağıdır. Normal su bardağı 200 gr. su alır. 1.5 su bardağı su, 300 gr. gelir. 4 yemek kaşığı dolusu zeytinyağı 40 gr. ağırlıktadır. 1 çay kaşığı tepeli doldurulmuş tuz 3 gr. ağırlıktadır. Verdiğim bu ölçülerle pilavınızın ölçülerini alabilirsiniz.

Karamelize soğanlı pilav nasıl yapılır? Üstte sözünü ettiğim gibi, pirinç ıslanır ve süzülür. Bir orta boy kuru soğan ince olarak yemeklik doğranır. Zeytinyağı tencerede ısıtılır, üzerine soğan ilave edilir ve düşük ısıda soğan kavrulur. Pilav içerisinde karamelize soğan aroması nasıl hoşunuza gidiyorsa (hafif, orta, yoğun) tercihinize bağlı olarak soğan karamelize edilir. Ben hafif aromalı pilavı seviyorum. Bu nedenle soğanı kavururken; doğradığım soğanın içerisindeki küçük parçalar kahverengi renk aldığında, üzerine pirinci ilave ediyorum. Ardından pirinci şeffaf renk alıncıya kadar kavuruyorum. Kavurma işlemi bittikten sonra suyunu ve tuzunu ilave ediyor, bir taşım kaynatıyorum. Ardından tencereyi kapatıyor ve ocak ısısını iyice kısıyorum. 15 dakika süre bitiminde ocağı söndürüyor ve pilavı 15 dakika dinlendirdikten sonra, karıştırıp servis ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır