evde pirinç patlağı nasıl yapılır


Evde pirinç patlağı nasıl yapılır? Pirinç patlağı yapmak yüksek teknoloji gerektiren bir işlem olsa da, evde pirinç patlağı yapmama engel değildir. Ne zaman ihtiyaç duysam, piricimi patlatır ve gerektiği yerde kullanırım. Pirinç patlatma sevdam benim için bir tutku, çok zaman harcadım bu işe ve sonunda başardım. Şimdi pirincimi patlatıyor, dolduruyorum tabağıma, üzerine az tuz ekiyorum ve yanımdakiklerin gözlerinin içine baka baka çıtır çıtır yiyorum. Daha çok şey yapacağım pirinç patalağı ile. Zamanla yaptıklarımı sizlerle paylaşmaktan mutlu olurum.

Evde pirinç patlağı nasıl yapılır. İhtiyacım kadar pirinci yıkıyor ve süzüyorum. Tencerenin içine pirinci ve üzerini kapatacak miktarda su koyuyorum. Tencereyi bir defa kaynattıktan sonra ocağı tamamen kısıyorum. Aynen pilav pişirir gibi, pirinç suyunu çekinciye kadar haşlıyorum. Tencereyi 15-20 dakika dinlemeye alıyorum, sonra pilavı bir güzel karıştırıp yağlı kağıt serilmiş tepsiye yayıyor ve pirincin takır takır kurumasını bekliyorum. Pirinç kuruduktan sonra, wok tavanın içine yeteri kadar kızartma yağı koyuyor ve ısıtıyorum. Yağ kızgın hale geldiğinde, tel süzgeçin içine azar azar pirinç koyarak yağ içinde patlatıyorum.

Pirinci patlatmak için illa wok tava gerekmez. Normal kızartma tavalarıda aynı iş için kullanılır. Wok tava geniş ve çukur olduğundan tel süzgeç kullanımı daha kolay oluyor. Nette bu tarifi ilk ben yazdım sanıyorum. Aradan epey zaman geçti, bugün daha doğru pirinç patlağı yapmak adına, Klasik Tatlar sitesinden aldığım yardımla, postumu güncelliyorum. Daha güzel ve gerçeğine uygum evde pirinç patlağı yapma konusunda gereken desteğini esirgemeyen site sorumlu ve görevlilerine teşekkür ediyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

10 kişilik pirinç pilavı

erişte nasıl pişirilir

tavuk eti nasıl marine edilir

tavada somon nasıl yapılır