düdüklü tencere nasıl kullanılır

5 May 2012

Bu üçüncü tencerem dün aldım ve kullanmaya başladım

Düdüklü tencereler yüksek basınç altında çalışan aletlerdir. Düdüklü tencerelerin çalışma prensibi aynı olmakla birlikte, kullanımları birbirinden farklıdır. Bu nedenle her düdüklü tencerenin kendine özel kullanmım özelikleri vardır. Üretici firmalar ürünlerine ait kullanma talimatlarını "el kitapçığı olarak" ürünleriyle birlikte verirler.

Öncelikle düdüklü tencereleri kullanırken, el kitapçığında belirtilen talimatlara eksiksiz uyulması gerekir. Piyasada akıllı, zaman ayarlı düdüklü tencereler olduğu gibi, ilk üretildiğine benzer, üzerinde fazlaca değişiklik yapılmayan klasik düdüklü tencereler de çoğunluktadır.

Akılı saatli ve elektrikli düdüklü tencereleri ayrı tutarsak; açık lastik contalı, ya da gizli contalı klasik düdüklü tencerelerin kullanma talimatı birbirinden farklı olabilir. Ama, düdüklü tencerede yemek pişirme talimatları ısı kullanımında aynıdır. Düdüklü tencerede yemek yaparken "ta ki kapağını kapatıncaya kadar" normal tencere gibi kullanılır.

Düdüklüde yaptığınız yemeğin suyunu verip, kapağını kapattıktan sonra hava çıkış supabı açık bırakılır. Ocak normal ısı ayarında çalıştırılır. Ne zaman ki, düdüklünün supabından sesli olarak buhar çıkmaya başladığında supap kapatılır. Ardından tencere gerekli buhar basıncına ulaştığında, kapalı supaptan ses ve buhar "düdük sesi" çıkarmaya başladığında ocak alev ayarı en düşük seviyeye getirilir. Yani, ocak iyice kısılır.

Düdüklü tencerede hangi yemeği pişiriyorsanız, o yemeğe ait el kitapçığında verilen süre, işte ocağınızı kıstığınız zamanla başlar. Saatinize o an itibariyle bakacak ve not edeceksiniz. Süre bitiminde, düdüklü tencerenizin kitapçığında yazan talimatlara göre, düdüklü tencerenizi açacak ve yemeğinizin tadına bakacaksınız.





11 yorum:

Adsız dedi ki...

diğerlerine ne oldi?

Klasik Mutfak dedi ki...

Diğer tencerelerimde duruyor sağ olsun, merak işte. Resimde tencere uzun görünüyor, aslında tencerem boyu çok kısa ve yakışıklı.

Görünümüne tav oldum ve aldım. Dün akşam denedim, 1 bardak kuru nohut haşladım. Ardından taze fasulye yemeği yaptım ve çok memnun kaldım.

Parlak objelerin resmini çekmek sorunlu olduğu için, üsteki resmi ambalajından çektim. O da, maalesef düdüklümün yakışıklılığını gölgeledi.

Özellikle çalışan bayanların en büyük yardımcısı olduğunu düşünüyorum, zamandan tasarruf sağlıyor tabi buna ek olarak enerjiden tasarruf sağladığını da düşünürsek çalışsın çalışmasın bir çok bayanın -benim gibi- severek kullandığına eminim...

Adsız dedi ki...

nohutu ne diye haşladınız merak ettim?
asuman ergüder

Klasik Mutfak dedi ki...

Düdüklü tencereyi ilk kullandığımda, ilk işim 1 bardak nohutu 6 bardak su ile 30 dakika haşlarım.

Ardından nohutun nasıl piştiğine bakarım; dişimle, gözümle. Sonrası, düdüklü içerisinde kalan su miktarını bardakla ölçerim.

Sonuç olarak, edindiğim bilgi çerçevesinde düdüklü tenceremin pişirme yeteneğini test ederim. Haşladığım nohutun ya çorbasını yapar, ya da tavuklu nohutlu pilavını yapar yerim.

karoke dedi ki...

bak ne diycem corbasini nasil yapion

Klasik Mutfak dedi ki...

napcan yapcan mı

lezzetci dedi ki...

lütfen üzerinize alınmayın galiba siz blogda her şeyi yapacaksınz tek yemek yapmıycaksınız

Klasik Mutfak dedi ki...

:)

narşenbe dedi ki...

düdüklü tencereyi korkumdan yıllarca kullanmadım. Sonra bir kez kullanınca gördüm ki düdüklü tenceresiz olmazmış :)

çeşnici Handan dedi ki...

Özellikle çalışanların can kurtarıcısı bu düdüklü tencereler. Bilgiler için teşekkürler.

Yorum Gönder